Deutsch | Italiano | slovenčina | English | Français
Publikationen » Fremd- und Zweitsprachendidaktik » Die präverbale Besetzung aus mehrsprachiger Perspektive. Ein Vorschlag zur Textarbeit mit literarischen Paralleltexten für italophone Studierende des Deutschen als Tertiärsprache
Patrizio Malloggi
Die präverbale Besetzung aus mehrsprachiger Perspektive. Ein Vorschlag zur Textarbeit mit literarischen Paralleltexten für italophone Studierende des Deutschen als Tertiärsprache
The object of this paper is word order of the declarative sentence through topicalization in the languages Italian as L1, English as L2 and German as L3. Topicalization is a method of converting single constituents into the pre-verbal position, which is particularly well suited to analysing the structure of the declarative sentence. It will be shown how the investigation of topicalisation on the basis of literary texts from a multilingual perspective can lead to the promotion of writing competence in university teaching of German as a foreign language. At the same time, the present considerations are intended as a concrete basis for a teaching unit, combined with a didactic experiment, in the coming academic year.
» Zum Beitrag bitte anmelden